Page 17 - Sempozyum-2021
P. 17

Mehmet Akif Ersoy Salonu    Yunus Emre Salonu     Hacı Bektaş Veli Salonu    Taptuk Emre Salonu    Ahi Evran Salonu
 Başlama   Bitiş   Oturum Başkanı     Oturum Başkanı      Oturum Başkanı     Oturum Başkanı     Oturum Başkanı
 Saati  Saati  Prof. Dr. Lindita XHANARİ  Prof. Dr. Ahat ÜSTÜNER   Prof. Dr. Gürer GÜLSEVİN  Prof. Dr. Suat UNGAN  Prof. Dr. Ayşe İLKER

 Prof. Gulnoz KHALLİYEVA      Prof. Dr. Olga RADOVA      Prof. Dr. Serkan ŞEN    Prof. Dr. Mustafa GÜNEŞ-Doç. Dr.     Dr. Öğr. Üyesi Kürşad KARA
 İstiklâl Marşı: “Mehter” Askeri   (KARANASTAS)  Hatice ALTUNKAYA
 Tarih Orkestrası Yürüyüşlerinin                               Bağlaç Cümleden Çıkarılırsa
 Kompozisyonu  Türk Kültüründe, Edebiyatında                   Anlam Bozulmaz mı?
 Yunus Emre ile Mehmet Âkif   Eski Türkçenin Fosil Sözcükleri
 Ersoy’un Tarihi Yerleri ve Türkleri   Çocuklar İçin Bilgelik Hikâyeleri
 11:30  11:45  Birleştiren Rolleri (İstiklâl   Serisinde Yer Alan Eserlerin
 Marşı’nın Kabulünün 100. Yılı ve   Türkçe Eğitimi Açısından
 Büyük Şairin ve Fikir Adamının     Değerlendirilmesi
 Yunus Emre Vefatının 700. Yılı
 Münasebetiyle)
 8. Oturum  11:45  12:00  Doç. Dr. Esma DUMANLI     Doç. Dr. Sadık ARMUTLU      Prof. Dr. Funda TOPRAK      Arş. Gör. Merve Hülya KİBAR     Öğr. Gör. Dr. Dursun DEMİR


                                                               Bildiri Özetlerinde Fiil, Kip ve
                                    FURTUN-Prof. Dr. Bayram BAŞ
         Eski Türk Şiirinde Hilekār
 KADIZADE- İmran YİĞİT
 Uzrî Aşktan Tasavvufî Aşka Yunus
                                    Uzaktan Eğitim Sürecinde Okuma
                                                               Çatı
         Yaşlı Kadın “Dünya” Algısı ve
 Lyman Frank Baum’n “Oz
 Emre’de Aşk Anlayışının Tarihsel
 Büyücüsü” Adlı Eserini
 Fantastik Unsurlarla Anlama ve
         Düşünceler
                                    Öğretmenlerinin Görüşleri
 Değerlendirme  Süreci  Bu Algının Kökenleri Üzerine   Kültürünün İnşası: Okul Öncesi
 Dr. Öğr. Üyesi Demet SANCI     Öğr. Gör. Dr. Uğur ÖZGÜR      Dr. Hulusi POLAT      Dr. Öğr. Üyesi Taşkın SOYSAL     Öğr. Gör. Dr. Mehmed Fatih
 UZUN   Yunus Emre Divānında Geçen   Tonyukuk Yazıtı Çekim Eklerinin   Türkçe Öğretmenlerinin Uzaktan   YILMAZ
 Mehmet Akif Ersoy’un   Olumsuzluk ve Yokluk Biçimleri  Diğer Eski Türk Yazıtlarıyla   Eğitim Sürecinde Kullanılan   Türkiye Türkçesinde Ödünçlenen
 12:00  12:15  Mektuplarının Türkçe Dersi   Karşılaştırılması  Materyal ve Etkinliklere İlişkin   ve Üretilen Sözcüklerin Dile
 Öğretim Programında Belirtilen     Görüşleri                  Yerleşimi ve Yaygınlaşma
 Değerlerin Kazandırılmasında                                  Süreçleri
 Kullanılabilirliği: Firâklı Nağmeler
 Örneği
   Arş. Gör. Çağla BARİKAN TOPCİ      Arş. Gör. Seher ERENBAŞ     Dr. Emine SUR     Arş. Gör. Muhammet Yasin
 Risâletü’n-Nushiyye’de Alıntı   PEHLİVAN   Türkçe Ders Kitaplarındaki   ÇAKIR
 12:15  12:30  Sözcüklerin Türkçe İşletime   Su Adlarınının (Hidronimler)   Dinleme Etkinliklerinin 2019   Risaletü’n-Nushiyye’deki
 Sokulması  “Geniş, Bol, Çok” Semantiği   TDÖP Kazanımlarına Göre   Zarfların Kiplik Görünümleri
         Üzerine Bir İnceleme       Değerlendirilmesi
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22